Jana Pendapatan Sekarang!

Buah Mengkudu yang juga disebut sebagai buah noni oleh masyarakat barat atau na
ma saintifiknya “Morinda Citrifolia” diketahui begitu kaya dengan pelbagai ramuan ubatan hingga digelar ratu tumbuhan.

Kajian saintifik mengenai buah mengkudu atau buah noni telah dilakukan sejak 45 tahun lalu. Saintis
pertama yang mengkaji tentang buah Noni ialah seorang ahli biokimia yang terkenal, Dr. Ralph Heinicke. Semasa Dr. Heinicke membuat kajian mengenai bromelain nanas di Hawaii, Beliau mendapati nanas mengandungi proxeronine. Pada masa yang sama beliau turut mendapati kandungan proxeronine dan proxeronase dalam buah noni lebih tinggi daripada nanas. Maka, Dr. Heinicke telah merumuskan bahawa buah noni adalah sumber terbaik pembentukan protein dalam badan manusia.

Proxeronine penting untuk mensintesis alkaloid xeronine. Xeronine adalah protein yang hanya dapat dihasilkan dalam usus manusia. Kekurangan xeronine boleh mengakibatkan pelbagai jenis penyakit. Proxeronine dan proxeronase akan berubah menjadi xeronine melalui tindakbalas biokimia dalam usus. Ini seterusnya boleh mengaktifkan fungsi enzim dalam badan manusia serta meransang sistem pencernaan, sistem peredaran darah, sistem doktrin dan sistem pembiakan.
Dengan adanya xeronine, ia boleh mencegah pelbagai jenis penyakit seperti diarrhea, asma , diabetes, arthritis, migraine, masalah haid, batuk, sakit tekak, penyakit mulut dan gusi, merendah tekanan darah tinggi, mencegah pertumbuhan parasit dan kulat, merencat sel-sel barah dan lain-lain penyakit lagi.

Xeronine juga menggalakkan pertumbuhan tisu dan mengaktifkan sel-sel badan. Oleh itu, xeronine turut memperlihatkan kesan yang terserlah untuk patah tulang, salah urat, serangan serangga, barah, melecur dan terbakar serta menghalang proses penuaan.


SEWAKTU diberitahu kaki saya terpaksa dipotong kerana penyakit kencing manis (diabetis) semakin teruk, saya benar-benar susah hati. Yalah, siapa yang mahu menjadi cacat. Jika tidak, ia semakin merebak. Mujurlah ketika itu ada seorang rakan memperkenalkan Enzim Noni ini kepada saya. Selepas sebulan mencubanya, doktor meminta saya terus mengambil Enzim Noni kerana melihat tanda-tanda penyembuhan. Setelah empat bulan, kini saya sudah boleh berjalan seperti biasa dan penyakit kencing manis saya terkawal”. Rahim Abdul Kassim, 55, Perak.

SEBELUM ini saya telah menghidapi penyakit gout selama lebih setahun. Dalam tempoh itu, bermacam-macam ubatan telah dicuba untuk merawatnya. Namun jangankan sembuh, penyakit semakin teruk sehingga menyukarkan pergerakan saya. Setelah diperkenalkan dengan produk Enzim Noni, saya mencubanya walaupun tidak begitu yakin. Bagaimanapun, setelah mengambilnya selama sebulan, saya sudah boleh berjalan seperti biasa dan penyakit gout itu telah hilang sepenuhnya. Saya tidak sangka produk yang sebegini murah mampu memberi hasil yang lebih baik”. Jafri Mishat, Kajang, Selangor.


MENGETAHUI tentang penyakit asma kronik yang dideritai isteri, seorang rakan telah datang dan memperkenalkan produk Enzim Noni kepada saya. Walaupun tidak begitu yakin, saya mencuba juga dengan harapan penyakit isteri dapat dipulihkan. Setelah menggunakan selama seminggu, isteri memberitahu dia tidak lagi mengalami lelah dan tidak perlukan pam (inhaler) lagi. Malah yang lebih ajaibnya, penyakit migraine yang dideritai isteri selama 18 tahun juga berjaya pulih dalam masa yang sama. Melihat keberkesanannya, saya mula memperkenalkan produk ini kepada semua oarng yang dikenali. Hasilnya memang memuaskan. Sehingga kini saya telah berjaya menyelamatkan beberapa orang daripada menjalani pembedahan bagi merawat penyakit mereka. Pada masa yang sama saya juga dapat meraih pendapatan daripada perniagaan ini. Setelah menjalankannya selama lebih 3 bulan, pendapatan saya kini melebihi RM30,000.00. Saya benar-benar bersyukur dan gembira kerana diperkenalkan dengan produk ini. Bukan sahaja badan menjadi lebih sihat, malah kewangan saya lebih kukuh. Bagi saya produk dan perniagaan ini adalah yang terbaik untuk seluruh masyarakat negara ini”. Shan, 33, Seremban.


SAYA telah menderita penyakit psoriasis (sejenis penyakit kulit kronik) selama bertahun-tahun. Sudah bermacam-macam ubat sapu dan antibiotic diambil tetapi tiada sebarang kesan dilihat. Saya benar-benar kecewa kerana ia seolah-olah tiada kesudahan. Disebabkan penyakit ini, saya jarang sekali keluar rumah kerana malu orang lain akan melihat keadaan kulit saya yang menggelikan. Lebih menyedihkan lagi, saya jarang bekerja kerana penyakit ini benar-benar menyukarkan pergerakan saya. Suatu hari, saya diperkenalkan produk Enzim Noni oleh sorang rakan. Saya mencuba juga produk ini walaupun tidak meyakini keberkesanannya. Yalah sudah bermacam ubat doktor diambil tetapi tidak berkesan. Inikan pula produk dengan harga murah. Rupa-rupanya sangkaan saya meleset sama sekali apabila kulit badan tidak lagi gatal dan sudah menunjukkan tanda-tanda penyembuhan hanya selepas seminggu mengambilnya. Dalam masa sebulan, penyakit kulit saya boleh dikatakan pulih sepenuhnya”. Zainal Abidin, 56, Pulau Pinang.

SEBENARNYA saya sudah berkahwin lebih dari 4 tahun tetapi masih tidak dikurniakan zuriat. Apabila membuat pemeriksaaan, tiada masalah dikesan pada diri saya mahupun isteri. Sudah bermacam-macam kaedah dicuba. Jika dikira sudah menelan ribuan ringgit. Suatu hari seorang rakan memperkenalkan produk Enzim Noni yang dikatakan mampu merawat sebarang masalah kesihatan dan penyakit kronik. Saya berminat mencubanya berdasarkan penerangan yang diberikan dan harganya yang murah berbanding produk kesihatan berkualiti lain. Tidak sampai 3 bulan mencubanya, isteri saya mula merasa mual-mual. Setelah diperiksa, barulah kami tahu rupa-rupanya isteri sudah pun berbadan dua. Saya benar-benar bersyukur dipertemukan dengan produk ini”.
Shah, Wangsamaju, KL.

PRODUK TERBAIK UNTUK RAMBUT HITAM ANGGUN BERSERI & WAJAH TAMPAK MUDA

http://www.bioswan2u.biz/images/noniblackhair.jpg

http://www.bioswan2u.biz/images/gunasyampu.jpg

Keajaiban Syampu Hitam Rambut (NONI- Black Hair Magic)

“NONI BLACK MAGIC SYAMPOO” SEKOTAK RM150.00 (20 PEKET)
Adakah anda menghadapi Masalah Rambut beruban dan ingin mendapatkan kembali rambut hitam yang bergaya? Saya mempunyai satu produk yang sangat berkesan, hanya memerlukan masa 7-10 minit sahaja. Bahan-bahan : 1. Diperbuat daripada tumbuhan herba sebagai bahan kesiahatan rambut Intipati dihasilkan daripada bahan-bahan semulajadi seperti Intipati Polygonum Multiflorum Thunb,noni (buah mengkudu),ginseng,dan sebagainya.
Keberkesanan terbukti melebihi 6x shampoo hitam rambut lain dalam pasaran. Keberkesanan/Kelebihan: 1-Sungguh mudah digunakan dimana-mana sahaja tanpa mengira waktu.Hanya 7-10 minit sahaja selepas penggunaan ringan.Kehitaman rambut terserlah dari akar hingga ker hujung rambut. 2-Satu gabungan penghitam rambut, vitamin rambut dan perapi rambut.
Menghapuskan Kelemumur dan kegatalan kulit kepala.Penggunaan secara konsisten dan berterusan memberi anda rambut dan kulit kepala yang sihat. 3-Mempunyai Pengesahan Halal Antarabangsa dan pengguna muslim tidak perlu ragu-ragu. 4-Boleh menambah pendapatan disamping menjadi pengguna. Arahan Penggunaan: 1. Memakai sepasang sarung tangan (bah
agian akhir kuku anda akan menjadi kelabu oleh bahan aktif tumbuhan semulajadi, tetapi tidakmenjejaskan kesihatan sama sekali) 2. Basuh rambut anda yang berminyak & keringkan, kemudian lembapkan sedikit rambut. 3. Ratakan syampu ke seluruh rambut seperti penggunaan syampu biasa dengan membenarkan syampu sampai ke akar rambut. Biarkan selama 7-10 minit. 4.

Kemudian, bilas rambut anda sehingga bersih dan sikat rambut seperti biasa. Hasilnya, rambut hitam yang anggun dan wajah tampak muda berseri. Info: Untuk lebih penjimatan dapatkan Noni Black Magic dengan pembelian 1 kotak berserta keahlian seumur hidup pada harga RM 150.00 SEKOTAK RM150.00 (20 PEKET = RM7.50) HARGA JUAL SEPEKET RM15.00

Diabetes | Kencing Manis









Cara Menggunakan Noni


2 kali sehari semasa bangun pagi dan semasa hendak tidur.


  • Terus minum segelas air suam @ air bertapis (Air liur semasa bangun pagi adalah enzime yang paling baik jika di gunakan dengan Noni adalah lebih berkesan).(Jangan gosok gigi dahulu, ubat gigi mengandungi bahan yang boleh merosakkan enzime Noni, Gosok gigi salepas menggunakan Noni)
  • Ambil Noni 3 titik atau lebih titik dibawah lidah
  • Kemam atau kebam selama 1-2 minit biarkan Noni meresap melalui saluran darah dibawah lidah terus kedalam darah.
  • Telan sikit-sikit Noni sehingga habis dari dalam mulut
  • Minum segelas air lagi
  • Ulangi perkara yang sama semasa hendak tidur

Perhatian:
Salepas menggunakan Noni jarakkan masa 2 jam barulah boleh makan/minum kopi, nescape, teh dan hisab rokok atau sebarang ubat klinik/hospital.
(Jika anda sedang menggunakan
ubat klinik/hospital teruskan seperti biasa)


The ‘flower’ of Noni fruit
Noni flowers can be five-petalled or six-petalled, white in
color. The flower itself is hermaphroditic, each flower can
produce four seeds, and many single fruits combine
into a Noni aggregate fruit.



‘Ripe’ Noni fruit
When Noni fruit gets ripe, it gradually turns from yellow-
green to white, and the fruit skin becomes waxen semi-
transparent light yellow-green.



The ‘flower’ of Noni fruit
Noni flowers can be five-petalled or six-petalled, white in
color. The flower itself is hermaphroditic, each flower can
produce four seeds, and many single fruits combine into a
Noni aggregate fruit.



‘Ripe’ Noni fruit
When Noni fruit gets ripe, it gradually turns from yellow-
green to white, and the fruit skin becomes waxen semi-
transparent light yellow-green.



Noni ‘fruit’
Noni fruit somewhat looks like Buddha, green. Unlike other
fruits, a Noni fruit is the fruitery from the insemination
of multiple flowers, which is a rare aggregate fruit.



Leaves of Noni
The leaves of Noni fruit are symmetrical, and green in color.

100% Pure Noni Fruit

Federation’s 100% pure Noni fruit ferment

A message, changes a world;a concept changes a person’s fate.

There is old saying: if something sounds too good to be true, it may be fake! However, there are some exceptions! What is Noni? Can it fight diseases? Is it a latest therapeutic fashion? Or just something used as comfort? By interviewing and learning from the pioneers of Noni research in the world, through the clinical summaries of 10,000 users who use Noni to treat all kinds of diseases, and from the feedbacks of 50 doctors, health experts and some conventional medical practitioners, we can get a clear answer: 100% Noni ferment does have a strong medical effect of improving human health.
For those who accept Noni, it will change their destinies of suffering chronic diseases for years, and help them regain health and maintain an everlasting vigor!


Noni is not used to cure a certain disease, it can activate the immune system and start the self-recovery function.

Noni is not aimed at curing a certain disease, it replenishes human body with enough xeronine, and when xeronine enters the liver, it will quickly activate the immune system of human body, and starts the long-lost self-recovery ability; the ‘self-recovery function’ will in a short time(typically 3-15 days) collect and expel the toxins accumulating in the body for years, and this is the toxin-expelling period, a.k.a recovery reaction; later, the immune system will check and repair the human body thoroughly, it will check the functions of all the organs of the human body, and gradually repair the damaged and pathological cells. As the toxins have accumulated for a long time, it generally takes a long time to fully repair, depending on the severity of pathological change, the repair time may vary from 2 to 3 years, and if the body is replenished with enough xeronine during this period, the self-recovery system will adjust the human body to the optimal health condition, and eventually restore a healthy body as teenager, this is exactly the so-called “return from old age to youth time”! It not only enables you to get rid of the all kinds of diseases you’ve been long suffering, more surprisingly: senile markings begin to fade, beer belly disappears, hair re-grows and turns black, the skin restores flexibility, wrinkles disappear and vigor returns!


What is Noni?

Noni gets fruits before blossoming, and grows while blossoming, what a magical plant! However, Noni is quite susceptible to the environment, once there is a pollution, it will wither, therefore, the best Noni grows not in tourist resort Tahiti-this is a myth due to the misleading of merchants; actually, the organic wild Noni from a peopleless island in South Pacific deserve to be called “top”; there are plenty of manually planted Noni trees in Tahiti, at a man’s height, while Noni trees on the peopleless island in South Pacific have exuberant branches and leaves and huge fruits, at a height of more than two storeys.

Why do people become feeble and suffer all kinds of diseases when they are getting old?

Why does one’s self-recovery ability become worse with the growth of age? In the 1950s, a certain medicine manufacturer in the US raised this question. In order to disclose this mystery, they hired a group of international medical doctors with high pay to delve into this question, as a result, they found the liver could produce a substance called “xeronine”, which is stored in the liver, and when the human body encounters a disease, the brain will direct the liver to release xeronine to the pathological location for treatment, and this is the basis of human body’s immune system. Yet with the growth of age, the function of the liver to produce xeronine gradually disappears, and this is basically reason why the self-recovery ability of the elderly people’s immune systems become worse, therefore, once the old get sick, it’s hard for them to recover, and many complications will occur, which make the patient suffer all kinds of diseases, and get into the plight of fighting diseases instead of enjoying cozy life of retirement!


How does Noni work?

Effects of Noni: replenish the body with xeronine→activate immune system→monitor the condition of the human body→eradicate or expel toxins→repair damaged cells. Noni activates the self-recovery function of the human body and starts its immune system by replenishing the human body with xeronine. Firstly it collects and expels the toxins accumulating in the body, and fully repairs the damaged cells, to drive the reproduction of cells. Xeronine has an important effect on the cells: first, it affects the structure of particular protein, alters its structure, and enables the huge energy in water to accumulate to be transformed into mechanical energy, chemical energy and electric energy in each cell.Obviously, these reactions can make normal cells work more effectively, and can help damage cells return to normal. The ability of xeronine to recover pathological cells or damage cells is called “concentrated repair effect”, and Noni ferment is the catalyst of this effect, proxeronine is transformed into xeronine in the human body through biochemical reactions, and for places of inflammation, proxeronine exudes from capillaries to make the cells produce free xeronine, and through a complicated process, xeronine can reduce and stop further inflammation, and cure the pathological cells. Doctor Harrison, principal of Boston Medical School, reported: Noni ferment has its specific frequency, and this frequency, along with the effect of Xeronine and the effects of the other ingredients in Noni can strengthen medical effect. It can stabilize blood sugar, alleviate pre-menstrual syndrome, and relieve pains. According to clinical data, Noni does strengthen the recovery system of human body, if the blood pressure is too high, Noni can help reduce; if too low, Noni can help raise; if the blood sugar is too high, Noni can help reduce; if too low, Noni can help raise; there is too much or too little acid in the human body, Noni will carry out bidirectional adjustment in the same manner, and make paranormal or pathological cells function normally through this adjustment. Noni contains multiple ingredients, which prove to have effects on many diseases.


Production process

Federation Noni ferment is fermented and concocted from the original essence of high-quality Noni fruits originates from the islands in the South Pacific. 100% pure Noni ferment is of high-quality, and contains no additives like antiseptics.

A:Noni tree: Noni trees are a tropical fruit tree distinctively growing in the area of South Pacific islands, which bear fruits 10 months after plantation.

B:Noni fruit: after about 18 months, the fruit gets ripe, and warts grow on the skin, similar to guava, and 4-8 kilograms of Noni fruit can be produced every month per year.

C: Natural fermentation: Select well-developed ripe Noni fruits and put into barrels for a process of natural fermentation that lasts 3 months(approx. 90 days).

D:Eccentric extraction:after natural fermentation, take out the Noni ferment extracted by the centrifuge, to separate the essence and the dregs.

E:Impose high pressure to kill bacteria: then, impose high pressure to sterilize, fulfilling the high-quality control process of Noni ferment.

F:Delivery for bottling: Put the produced Noni ferment into dustless and germfree highly clean containers, to be sent for bottling procedure.

G:Put into containers for export: Hundreds and thousands of containers are shipped to Noni lovers in different corners all over the world each month, to promote the overall health of human being.

BERHENTI JADI GELAS  

Posted by Kamaruddin Sharip, 0194717989 in

“usah menjangkakan masa depan,kerana masa depan adlah milik TUHAN”. Hadapilah hari-hari mendatang dengan senyuman, segunung usaha serta tawakal, redholah atas segala yang Allah berikan kerna itulah yg terbaik….. ,senyumlah dgn nikmat Tuhan.”

Renungkanlah sebuah kisah ini dengan mendalam, moga ada senyuman terukir selepas itu…… “Berhentilah menjadi gelas”

Seorang guru sufi mendatangi seorang anak muridnya, ketika wajahnya belakangan ini selalu nampak murung dan bersedih. “Kenapa kau selalu bersedih, nak? Bukankah banyak hal yang indah di dunia ini? Ke mana perginya wajah syukurmu?” sang Guru bertanya.

“Guru, belakangan ini hidup saya penuh masalah, sukar rasanya bagi saya untuk tersenyum. Masalah datang seperti tak ada habis-habisnya, ” jawab sang murid muda.

Sang Guru terkekeh. “Nak, ambil segelas air dan dua gengam garam. Bawalah kemari. Biar kuperbaiki suasana hatimu itu.”

Si murid pun beranjak, perlahan-lahan dengan lemah longlai. Ia laksanakan permintaan gurunya itu, lalu kembali lagi membawa gelas dan garam sebagaimana yang diminta.

Cuba ambil segengam garam, dan masukkan ke dalam segelas air itu,” kata Sang Guru. “Setelah itu cuba kau minum airnya sedikit.”

Si murid pun melakukannya. Wajahnya kini meringis dan berkerut kerana meminum air asin. “Bagaimana rasanya?” tanya Sang Guru. “masin dan perutku terasa loya dan mual”, jawab si murid dengan wajah yang masih meringis.

Sang Guru senyum terkekeh-kekeh melihat wajah muridnya yang meringis kerana kemanisan.

“Sekarang mari kau ikut aku.” Sang Guru membawa muridnya ke danau di dekat tempat mereka. “Ambil garam yang ada berbaki itu , dan tebarkan ke danau. Si murid menebarkan segengam garam yang berbaki ke danau, tanpa sepatah kata. Rasa masin di mulutnya belum hilang. Ia ingin meludahkan rasa masin dari mulutnya tapi tak dilakukannya. Rasanya tak sopan meludah di hadapan mursyid, begitu fikirnya. “Sekarang, cuba kau minum air danau itu,” kata sang Guru sambil mencari batu yang cukup datar untuk didudukinya, tepat dipinggir danau.

Si murid menangkupkan kedua tangannya, mengambil air danau, dan membawanya ke mulutnya lalu meneguknya. Ketika air danau yang dingin dan segar mengalir di tenggorokannya, Sang Guru bertanya kepadanya, “Bagaimana rasanya?”

“segar, sungguh segar sekali,” kata si murid sambil mengelap bibirnya dengan belakang tangannya. Tentu saja, danau ini berasal dari aliran sumber air di atas sana. Dan airnya mengalir menjadi sungai kecil di bawah.

“Terasakah rasa garam yang kau tebarkan tadi?”

“tidak sama sekali,” kata si murid sambil mengambil air dan meminumnya lagi. Sang Guru hanya tersenyum memperhatikannya, membiarkan muridnya itu meminum air danau sampai puas.

“Nak,” kata sang Guru setelah muridnya selesai minum.

“Segala masalah dalam hidup itu seperti SEGENGAM GARAM. Tidak kurang, tidak lebih. Hanya segengam garam.

“Banyaknya masalah dan penderitaan yang harus kau alami sepanjang kehidupanmu itu sudah dikadar oleh Tuhan, sesuai untuk dirimu. Jumlahnya tetap, segitu-gitu saja, tidak berkurang dan tidak bertambah. Setiap manusia yang lahir ke dunia ini pun demikian. Tidak ada satu pun manusia, walaupun dia seorang Nabi yang bebas dari penderitaan dan masalah.”

Si murid terdiam, mendengarkan.

“Tapi nak, rasa ‘masin’ dari penderitaan yang dialami itu sangat tergantung dari besarnya ‘qalbu’ (hati) yang menampungnya. Jadi nak, supaya tidak merasa menderita, BERHENTILAH MENJADI GELAS. Jadikan qalbu dalam dadamu itu SEBESAR DANAU.”

Hidup memang memerlukan keberanian. Tapi, akan lebih memerlukan ketelitian. Cermati langkahmu,waspadai tindakanmu.

Hati-hati saat ‘mencelupkan jari’ dalam celah kehidupan. Kalau tidak ‘rasa pahit’ yang akan kita temukan.

0 comments

Post a Comment

IP

Bukti Pendapatan















Sijil SSM, Sijil Halal



Hubungi Kami

Taiping Perak

Kamaruddin - 0194717989

(Pemilik blog)

Mobil Stokis - ID: 60011948

(Pos percuma seluruh M'sia))


Kuala Lumpur/Selangor

Mr. Arif - 0135015015

Putrajaya/Bangi

Halimi - 0123678672

Bangsar

Hairudin - 0132259369

Subang

Mazni - 0123762933

Perak

Zaiton - 0135016717(Taiping)
Jelani - 0134908096(P'sar Lggong)
Ida - 0165188502(Lenggong)
Nain - 0175007808(Ipoh)
Suria - 0125007808(Ipoh)

Dapatkan Wang Percuma Tanpa Modal

Get cash from your website. Sign up as affiliate

Rakan niaga dari Malaysia, Singapura, Brunei, Thailand amat dialu-alukan...

.

Renungan

“Ketika satu pintu tertutup, pintu lain (peluang) terbuka, namun terkadang kita melihat dan menyesali pintu tertutup tadi terlalu lama, hingga kita tidak melihat pintu lain yang telah terbuka.” - Alexander Graham Bell

O

"Impian tidak akan menjema selagi anda tidak bermimpi untuk berimpian" Guruku

O

“Semua insan yang dilahirkan ke dunia ini adalah ‘Jutawan’, Cuma bila anda mahu mengambilnya” - Guruku

Keratan Akhbar

http://www.bioswan2u.biz/images/SeleksiMarch1b.jpg

Klik Pada Imej Untuk Lihat Lebih Besar

http://www.bioswan2u.biz/images/testimonialnonisinarb.jpg

Perjumpaan Pertama di Kuala kangsar


Pandangan Sg. Perak dari Bukit Chandan Kuala Kangsar

Perjumpaan Pertama di Kuala Kangsar pada Sabtu 5.00ptg 25.3.2009.







Bilik Mesyuarat - Pandangan dari Luar
Jana Pendapatan Sekarang!